Web
İçeriğe geç

Paris, Montmartre Gece Hayatı ve Eğlence Mekanları

Kategori: Genel

Fransa’daki ilk günümüzü Sacré-Cœur Bazilikası ve Montmartre ile bitirdik. Bazilika, Paris’in en yüksek noktasında yer alır ve 19 ton ağırlığında dünyanın en büyük çanlarından birine sahiptir. Montmartre gece hayatıyla ünlüdür – burada Moulin Rouge kabare vardır.

Ertesi gün Paris bahçelerinde – Tuileries, Lüksemburg ve Botanik Bahçeleri – yürürken biraz rahatlamaya karar verdik. Biz sundukları gevşeme ve yeşillik zevk ve şehrin bulvarları boyunca yavaş bir yürüyüş ile gün devam etti. Burada, ilk kez 100 metre genişliğinde bir bulvarın ne anlama geldiğini gördüm – Champs Elysees. Louvre ile Arc de Triomphe’ye katılan ünlü bulvar dünyanın en pahalı mağazalarından bazılarıyla doludur. Onları satın almadan izledik ve çok renkli kalabalığı seyrederken bir fincan kahve ve kruvasandan zevk alarak caddeye bakan birçok kafede oturduk.

Zaman geçmedi ve Seine’nin kıyısındaki bir restoranda leziz bir akşam yemeğinden sonra yürüyüşlere ve hediyelik eşya alımlarına memnun kaldık. Ertesi gün Bulgaristan uçağına binmeden önce birkaç yer daha görmeyi planladık.

Sabahları hepimiz mümkün olan en kısa sürede kalışımızın tadını çıkarma isteği ile erken uyandım. Gezimizin bir sonucu olarak, ziyareti Versailles Sarayı’na bırakmıştık. Paris’e yaklaşık 20 km uzaklıkta bulunan, XIII. Louis’nin eski av köşkü Louis XIV – Sun King’in konutuna dönüştürülmüştür. Lüks ve ihtişamlı ihtişamıyla inşa edilen iç mekan, ayna salonu, Kral ve Kraliçe’nin odaları, Apollon, Ayna ve Savaş salonları, pahalı mobilyalar, altın ve sanat eserleri ile dolu birçok turisti kendine çekiyor. Büyük ilgi nedeniyle, online bilet satın almak daha iyidir, hatta 2-3 saat içerisinde beklemekten daha iyidir.

Daha da güzel ve ilginç olanı Versay’ın bahçeleridir. 100 hektarlık bir alan üzerinde yer alan birçok çeşme, yüzme havuzu ve su kanalları, bir sera ve iki saray daha vardır – kraliyet ihtişamının kanıtı.

Haftasonu zengin tarih ve kültüre sahip, kozmopolit, modern, ama ruhunu ve geleneklerini koruyan bir Avrupa sermayesi olan Paris’te geçirdiğim haftasonu, beni enerji ile doldurdu ve bana farklı bir yaşam biçimi gösterdi. Rönesans ve sanatın bir nefesi ve bir aşk fısıltıyla romantizmle dolu bir yol. Paris her mevsim harika, bir kadeh şarap ve uzun sohbetler için hala çekici ve şehvetli, ziyaret ettiğinizde aşık olacaksınız.