Web
Analytics Made Easy - StatCounter
İçeriğe geç

Küba’nın etkileyen bir başka büyüleyici güzelliği!

Kategori: Genel

Küba’nın bir başka büyüleyici unsuru, sosyalizmin yıllarına özgü olağanüstü özelliklerin ortaya çıkmasıdır. Bunlardan biri gıdaların tadıdır – burada tüm üretim devlete aittir ve teknolojisi değişmeden kalmıştır – suni ürünler, kimyasallar ve hammadde tasarrufu olmaksızın. Başka bir gülünç an, örneğin, mavi ve kırmızı bağlarla, sırasıyla, sokaklarda chavdarche ve öncülerin görünümüdür. Şehirlerin orta kesimlerindeki okulların genellikle avluları olmayan eski sömürge binalarında barındırılmaları ve herkesin sokakta olup bitenleri tam anlamıyla sokakta görüp pencereleri olmadığını görmeleri ilginç bir gerçektir. Yani çoğu Küba konutu – engellerden yoksun, caddeden direkt olarak ev sahibinin oturma odasına gidiyorsun. Bunun sebebi sıcaktır ve bu bir akış yapmak için iyi bir yoldur, diğeri ise birlikte yaşayan ve komşularıyla bir aile gibi iletişim halinde olan yerlilerin en sıcak karakteridir.

Başkentte birkaç gün geçtikten sonra, Havana’ya 140 km mesafedeki Icakos Yarımadası’nın en büyük Küba tatil köyü olan Varadero’ya gittik. Sonsuz ipek-beyaz kum, berrak mavi sular, turkuaz gökyüzü ve soğuk mojito – Kübalılar unutulmaz bir tatil için tarifini biliyorlar. Sonsuz egzotik bir kumsala, hindistan cevizi avuçlarına, sıcak güneşe – Karayipli bir pastoral düşünün, kendinizi şımartmaya ve sevindirmeye davet edin.

Ancak Varadero pahalı bir tatil beldesidir. Otel ve restoranların ve eğlence ve spor yerlerinin zengin seçimi, sadece varlıklı turistlerin cebindedir. Tesiste herkes için erişilebilir yerler vardır, ancak genel lüks burada fiyatları etkiler. Biz, bazı yer işaretleri ve hediyelik eşyalar gördükleri El Sanatları Pazarı’nı ziyaret ettik, kaçan kölelerden sığınak olarak kullanılan ve esintileriyle ilginç olan Ambrose Mağarası, eski bir güneş takvimi olarak kabul edilen eşmerkezli çemberler, dolphinarium ve Santa Elvira kilisesi, çok güzel bir tapınak , sömürge tarzında sürdürüldü.

Varadero’nun plajındaki tatil Latin Amerika filminin bir sahnesi gibi görünüyordu. Televizyonda ya da kartpostallarda gördüğümüz tüm bu görüşler bir gerçek. Kesinlikle bir ya da iki akşam için bile tesisi ziyaret etmeye değer.

Havana’ya gittik ve uçağı Bulgaristan’a götürmek zorunda kaldık. Küba tutkusunun ve büyünün tadını çıkarmak için başka bir gün geçirdik. Şehir merkezinde geçirdik, küçük sokaklarda dolaşarak renkli ve egzotik evlerle gezip, yerel halkı izleyip iletişim kurduk – inanılmaz sıcak insanları, duygusal ve neşeli, politik rejimin yoksulluğuna ve sınırlamalarına rağmen hayattan keyif aldık. Daha fazla özgürlüğe sahip olsak da şarkı söyleyip dans ediyorlar ve bizden çok daha mutlu görünüyorlar. Onların görüşleri farklıdır ve gülümsemelerine bakar.

Son birkaç saati bir puro eşliğinde Cavan Café’de geçirdik. Küba’nın sunduğu her şeyi düşündük – güzel manzaralar, gece eğlenceleri, sakin plajlar, kristal sular, salsa, rom, daikirs ve tutkulu güneş ışığı. Bu ülke bizi şaşırtıyor ve uçakta yaşadığımız üzüntüyle. Eve dönerken, bir gün Varadero’daki beyaz kumda Karayip güneş doğacağını biliyorduk. O zamana kadar, bir gülümseme ile bizden 10.000 kilometre uzaktaki maceraları ve arkadaşlarını hatırlarız.